Search

Walau bagaimanapun Muslim lebih tinggi daripada kafir

Baca Juga :



WALAU BAGAIMANAPUN MUSLIM LEBIH TINGGI DARIPADA KAFIR...



Saudaraku... 

Jangan sampai samar atau tertipu...langit tetap di atas walaupun dilihat dari hamparan air laut atau cermin seakan-akan dia di bawah... Maka jangan pernah mengatakan langit itu di bawah...



Begitulah seorang muslim yang beriman, dengan ikrarnya,

لا إله إلاّ الله محمد رسول الله



Ketinggiannya menembus langit ke tujuh sampai kepada Robbul 'Aalamiin.



INILAH PERNYATAAN ALLAH ROBBUL AALAMIIN

(وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ)

Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.

[Surat Ali 'Imran: 139]



MEREKA LEBIH MULIA ATAS ORANG KAFIR...

(إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ)

Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu disisi Allah ialah orang yang paling takwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal.

[Surat Al-Hujurat: 13]



SIAPA WALI ALLAH DAN WALI SYAITHON

(اللَّهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ ۗ أُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ)

Allah Pelindung orang-orang yang beriman; Dia mengeluarkan mereka dari kegelapan (kekafiran) kepada cahaya (iman). Dan orang-orang yang kafir, pelindung-pelindungnya ialah syaitan, yang mengeluarkan mereka daripada cahaya kepada kegelapan (kekafiran). Mereka itu adalah penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

[Surat Al-Baqarah: 257]



SIAPA YG PALING BURUK DI ALAM SEMESTA INI

(إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ وَالْمُشْرِكِينَ فِي نَارِ جَهَنَّمَ خَالِدِينَ فِيهَا ۚ أُولَٰئِكَ هُمْ شَرُّ الْبَرِيَّةِ)

Sesungguhnya orang-orang yang kafir yakni ahli Kitab (Yahudi & Nashrani) dan orang-orang yang musyrik (akan masuk) ke neraka Jahannam; mereka kekal di dalamnya. Mereka itu adalah seburuk-buruk makhluk.

[Surat Al-Bayyinah: 6]



Semoga tidak samar lagi di mata kita bahwa seorang muslim Lebih tinggi dan Lebih mulia di hadapan Pemilik Alam semesta. Maka jangan pernah mengangkat seorang siapapun orang kafir atas seorang muslim..



Semoga Manfaat...



___________________________________

Ustadz Fachruddin Nu'man, Lc -hafizhahullah


Salamdakwah
Follow akun sosial media Foto Dakwah, klik disini

Klik disini untuk sedekah dakwah, untuk membantu dakwah kami

Share Artikel Ini

Related Posts

Comments
0 Comments